Jaaroverzicht ATD Vierde Wereld in België 2012

Artikel geplaatst 15 juli 2013 Print Friendly

Jaaroverzicht ATD Vierde Wereld in België 2012

Het Jaaroverzicht 2012 vertelt in beeld en tekst over de acties en de inzet van ATD Vierde Wereld in België. U kunt het Jaaroverzicht downloaden of gratis opvragen via het secretariaat.

’We steunden elkaar en gaven elkaar kracht’. Dat is zeker een rode draad door een jaar vol ontmoetingen, acties en gebeurtenissen in de beweging ATD Vierde Wereld in België. Zo kwamen we bijvoorbeeld bijeen in Willebroek waar we het 30-jarig bestaan van de groep én van de Volksuniversiteit van de Vierde Wereld vierden. Jongeren ontmoetten elkaar onder meer in Wijhe (Nederland) en in Boedapest (Hongarije) om samen te werken, ervaringen uit te wisselen en dromen en uitdagingen voor de toekomst te delen.
Armoede maakt opvoeden moeilijk, dat blijkt steeds weer uit onze samenwerking met gezinnen die dit onrecht ondergaan.
Natuurlijk is er ook aandacht voor enkele internationale gebeurtenissen in de beweging, die actief is in 30 landen in de hele wereld.
In het kort geven we u informatie over onze financiële situatie én onze financiële ethiek. Hierover vindt u ook alles op of via onze financiële pagina op deze website.